Fit blijven in huis

Maak er een spelletje van

Een spelletje ervan maken, iets dat je met meerdere kunt doen. Niet te ingewikkeld, zo uitdagend als je het zelf wilt maken. Fit blijven in huis gaat met dit spel lukken.

P.S. ken je de begrippen niet, google dan even, of verzin zelf oefeningen

Benodigdheden

  • 2 dobbelstenen
  • waterfles (per persoon)
  • een krukje of iets waar je op kan stappen (per persoon)
  • 12 oefeningen, genummerd 1 tot en met 12

De regels

Per ronde gooi je 2x met de dobbelstenen.
De eerste ronde met 1 dobbelsteen, de 2e ronde met 2, de 3e ronde weer met 1, etc.

De eerste keer gooi om te zien welke oefening je moet gaan doen.
De tweede keer gooi je voor het aantal keer dat je de oefening moet uitvoeren

Vind je de oefening heel makkelijk en het aantal herhalingen te laag. Vermenigvuldig dan de uitkomst x2 of x10 of wat je aankan.
(Let op: je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen daden en je lichaam. En dus ook voor het uitvoeren van deze oefeningen)

Het alternatief

Naast het fit blijven in huis, wil je ook dat het huis schoonblijft.
Heb je het nu niet zo op met al die fitness oefeningen, ook met huishoudelijke klussen kun je calorieën verbranden.

Wist je dat je met stofzuigen zo’n 200 calorieën per uur verbrand. Ben je 20 minuutjes aan het stofzuigen, heb je die Digestive met chocolade (mmmm) ook verbrand.

Andere voorbeelden (afhankelijk van je gewicht):

  • Ramen lappen: ca. 250 calorieën per uur
  • Badkamer schoonmaken (schrobben) : ca. 300 calorieën per uur
  • Dweilen: ca 130 calorieën per uur
  • Tuinieren: ca 350 calorieën per uur
  • Strijken: ca 250 calorieën per uur

Commentaar of een vraag, laat het achter (je).

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.