Mijn Magische Morgen (ofwel mijn Miracle Morning)

Deze post bevat affiliatie links

Er zijn boeken waarvan je de inhoud gelijk toe kunt passen, een voorbeeld hiervan is de Miracle Morning van Hal Elrod. Hij liet mij beseffen dat er een magisch moment was, namelijk de Magische Morgen!

Ongeveer 3 jaar geleden ben ik in aanraking gekomen met het boek of in elk geval het idee van de “Miracle Morning”. De Magische Morgen zoals ik hem noem. De schrijver van het boek, Hal Elrod zocht tijd om aan zelfontwikkeling te doen en de enige tijd die over was, was de ochtend……door eerder op te staan.

Vroeg opstaan

Magische Morgen om 6 uur
opstaan om 6 uur

Waarom zou je eerder willen opstaan? Ook ik zocht tijd, tijd voor mezelf, om te doen wat ik graag wilde doen, lezen, ontspannen, dingen die er in het dagelijks leven niet van kwamen in het hectische leven van ons gezin. Maar om nou vroeg op te staan….

Hal Elrod probeerde het, hij stond een uur eerder op…… en het beviel hem zo goed dat hij de dag erop nog een uur eerder opstond! Dat gaat mij te ver, maar sindsdien staat bij mij de wekker om 6:00 en kan de ochtend rustig beginnen.



Mediteren

Magische Morgen

Wanneer je vroeg wakker bent is de wereld nog stil, in het gunstigste geval ben jij alleen wakker en ligt de wereld (eindelijk eens) aan je voeten.
Hal Elrod geeft zijn magische morgen invulling door te werken aan zijn “life savers”.

Life S.A.V.E.R.S

De magische morgen bestaat namelijk uit 6 ingrediënten, de Life Savers zoals Hal Elrod ze noemt:

S van silence, stilte. Tijd om te mediteren. Alle begin is moeilijk en net als Hal had ik er last van dat mijn “monkey brain” alle kanten op ging. Er zijn verschillende apps die je kunnen helpen om gefocust te blijven op jezelf. En het gaat er ook niet om dat je “helemaal niets meer denkt”, maar gewoon even bewust zijn van het hier en nu.

A van Affirmaties, hardop zeggen hoe fantastisch je bent… dat is niets voor mij. Mischien is het daarom dat de Magische Morgen misschien bij mij niet zo spectaculair is als de recensies in het boek schrijven….


V voor visualisatie. Visualiseer je hoe de dag gaat verlopen, hoe je je toekomst wilt zien. Alles is mogelijk! Met behulp van een vision board kun je het echt zichtbaar maken. En het is leuk om te maken.


E voor excercise, beweging dus. Het maakt niet uit wat je doet, als je de hartslag en daarmee de bloedsomloop maar in gang zet. Hal startte met push-ups en situps en eindigde met Yoga. Omdat ik vind dat ik in de dag genoeg beweeg sla ik deze (inmiddels) over.

Lezen

R voor Read, lezen. Lezen uit een zelfhulp boek, om er punten uit op te nemen waar je wat mee kunt. Of lezen in de bijbel, omdat je daar eigenlijk de rest van de dag niet aan toe komt. Inmiddels is deze gewoonte verschoven naar de avond. Voor het slapen gaan lees ik een hoofdstuk van een boek, een gewoon leesboek.

S van Scribe, schrijven. Schrijven in een dagboek, zodat je je gedachten van je af kan zetten, terug kan lezen wat je allemaal hebt gedaan, geleerd, bereikt. Kortom een logboek van je leven. Vind je dit lastig, je kunt ook elke dag een zin opschrijven waarvoor je dankbaar bent, probeer hier origineel in te zijn en niet elke dag op te schrijven:” Ik ben dankbaar voor mijn kopje koffie” .

Schrijven is een gewoonte die ik tot de dag van vandaag doe, niet elke dag…want ik sta echt niet eerder dan 6 uur op als ik eerder de deur uit moet, maar over het algemeen toch wel dagelijks. Even je gedachten uit je hoofd halen en op papier zetten.

Hoeveel tijd kost het?

Hoe lang duurt deze morgen? Je kan deze routine zo kort of zo lang maken als je zelf wilt. Hal laat zien dat je een super korte Magische Morgen kan doen in 6 minuten. Elk onderdeel een minuut. Maar een uur is toch een mooi gemiddelde. Je kunt ervoor kiezen om elk onderdeel 10 minuten te geven. Persoonlijk besteed ik de meeste tijd aan het schrijven. Het maakt ook niet uit of je deze routine ’s ochtends of op een ander moment van de dag doet. Doe het op het moment dat jij de dag start. Heb je nachtdiensten gedraaid, dan zit je er niet op te wachten om je wekker om 6:00 te zetten. Het gaat erom dat je op jouw moment tijd maakt voor jezelf.

Mijn Magische Morgen

Mijn magische morgen bestaat in elk geval uit:

  • meditatie 2-10 minuten
  • schrijven 5 -15 minuten
  • visualisatie: de komende dag bekijken (en je voorstellen dat het fantastisch gaat worden)
  • relaxt de dag beginnen met een lekker bakje koffie en wat online lezen
  • het ” echte” lezen is verschoven naar de avond en de beweging doe ik na de routine in de vorm van fitness of wandelen al dan niet als lunchwandeling. Daarnaast fiets ik ook genoeg. Dus die beweging… dat zit wel goed.

Wat levert het op?

Volgens het boek, van alles als je er maar in gelooft. Wat het mij brengt? Een rustige ochtend die ervoor zorgt dat in elk geval de ochtend rustig verloopt en daardoor vaak de rest van de dag ook.
Maar ook een beter figuur, elke dag oefeningen doen helpt toch…
Maar het aller belangrijkste is toch, tijd voor mijzelf!

Lees het zelf op MiracleMorning.com!

Of lees 876

Organiseren

Laat me weten wat je ervan vindt!!

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.